roysibbaldbalie.reismee.nl

Trip op Bali

Zo mensen ,

Hier is zoveel te zien en je weet niet waar je moet kijken. De reis gidsen zijn hier niet te vertrouwen . Wat heel belangrijk is dat je van te voren je tour goed moet uitstippelen voor dat je aan een tour begint, we wilden graag naar het stadje Ubud om de tepel in zee en tevens de zonsondergang te bewonder, maar helaas we waren iets te laat om het te mogen zien. In de ochtend zijn we eerst naar Battik weverij geweest en hebben daar nog wat souvenirs mee genomen, Je merkt dat de prijzen op Bali erg hoog liggen, het was daar verschrikkelijk duur, wel mooi hoe de Indonesiërs nog alles opeen primitieve manier maken, na dit zijn we naar een zilversmid geweest in het dorpje Silver Vilge om de prachtige hand gemaakte armbanden te bewonderen, prachtig???.Van daar uit zijn we bij een goudsmid beland, ik had nog wat goud wat ik graag om wilde smelten, helaas is het hier veel duurder om het goud oom te laten smelten en je weet net wat je er voor terug krijgt.

De volgende stop plaats was in Mas , daar hebben we een houtsnijderei bezichtig, en bewonderd hoe op een vakkundige manier beelden van verschillende houd soorten et de hand worden uit gesneden. Balinezen aanbidden veel verschilde goden die ze uit verschillende houd soorten snijden.

Bij het dorpje Titra hebben we wederom een tepel bezocht die zeker de moeite waard is om te bezichtigen, we hadden alleen niet zoveel tijd om deze echt te bezichtigen en, de planning was door een van de gidsen in de war geschopt , waar we helmaal niet blij mee waren.

Nadien hebben we een korte pauze genomen in het dorpje Kinta Manni, Kinta Manni is een krater in ruste. Op deze berg hebben gezamenlijk van het uitzicht mogen genieten onder het genot van een drankje en een hapje.

hebben vervolgens weer een hele mooie tempel bezichtig, hier ligt een hoofd van een omgevallen Boeda die dateert uit ik weet niet hoelang, dit grondgebied is voor sommige Balinezen heilig, ook daar was het sprookjesachtig, het was net of de tijd hier stil gestaan heeft. Ik heb me zelf nog in heilig water mogen wassen, heel apart gevoel.

Op een paar kilo meter lag een koffie plantage die hun eigen gemaakte koffie van de uitwerpselen van een dier , de naam ben ik vergeten, dit diertje lijkt op een bunzing. We hebben gezamenlijk verschillende koffie soorten geproefd, deze koffie was gratis. De speciale koffie die van uitwerkselen weren gemaakt koste 300.000 ruphia, het schijnt dat je van deze koffie erg stoned kan worden. we hebben het maar niet uit geprobeerd.

Als laatst hebben we de Goagajaah Olifante tempel bezichtig, dit was heel indrukwekkend en sprookjesachtig om het te zien.

Reacties

Reacties

Dennis de Bengel

Hey hallo!!

Het is goed om te horen dat jullie het mooi hebben daar! beetje jammer van die gidsen, ga maar mooi je eigen weg daar ..

Wat tof van die tempels en die boeda's, dat lijkt mij ook wel gaaf om te zien! Hier zie je alleen maar regen.
Die koffie word volgens mij gemaakt van de civet kat, dat is wel lekkere koffie :-)
De foto's zijn ook erg mooi!

Hoe gaat het met Carlos? Is hij al binnen en heeft hij al een tatoe?

Hier gaat alles op rolletjes. Cucci maakt het uitstekend en het huis staat er nog :-)
De trainingen van Hap-ki-Do zijn goed verzorgt door Benjamin.

Ik wacht jullie volgende avontuur af en wens jullie veel plezier!!

Groetjes Cucci en Bengel

Astrid

Hallootjes,

Wat leuk om jullie zo te volgen.
Jullie beleven zo wel wat en wat een geweldige foto`s.

Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes,
Astrid, Gertjan, Werner en Rommie.

jitske koehoorn

Hallo familie
Zo te zien vermaken jullie je best daar,het zijn mooie fotos.Dat verhaal van die kinderen,het meisje van 8jaar met koorts dat naar school moest dat is toch wat.
Zat met tranen in mijn ogen te lezen,en geweldig wat jullie doen.
Ik wens jullie nog veel plezier daar en genieten maar.
Dikke kus voor jullie allemaal.

Hee Roy,

Ik zag Arjen en Anita vanavond je weblog lezen, dus heb hem gelijk even opgeschreven.

Gaaf om alles te bekijken joh, ik ben vet jaloers hoor!!

Geniet lekker van jullie werk/vakantie,

Doe iedereen de groetjes en we houden jullie in de smiezen,

Groetjes Lutie en Corina

Diena

Het gaat nu wel snel, nog even en het zit er weer op. IK kijk elke dag of er weer een nieuwe belevenis van jullie staat geschreven. Het is leuk om met jullie mee te reizen, ik zal straks de uitgebreide versie op het werk wel horen.

Nog heel veel plezier en alvast een veilige terugreis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!